Δεν μπορεί να πληρώσει τους λογαριασμούς το 61% των Ελλήνων
https://www.businessdaily.gr/oikonomia/17277_den-mporei-na-plirosei-toys-logariasmoys-61-ton-ellinon?fbclid=IwAR0qEoWuCM22jypQECDrX28r2JcJ3ejdBVVk-f4hRkjLYAwpLs7uPCw7tfU
Οι Έλληνες βρίσκονται πλέον στην πλέον δεινή θέση στην Ευρώπη με σχεδόν τα δύο τρίτα να απαντούν ότι δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα με το αυξανόμενο κόστος ζωής. Όπως προκύπτει από πανευρωπαική έρευνα - βαρόμετρο που πραγματοποίησε στα τέλη Σεπτεμβρίου σε 24.000 καταναλωτές από 24 χώρες της Ευρώπης η Intrum (μεγαλύτερη σε μέγεθος ευρωπαϊκή εταιρεία διαχείρισης δανείων και απαιτήσεων), το 61% των Ελλήνων δηλώνει ότι οι λογαριασμοί που πρέπει να πληρώνει κάθε μήνα αυξάνονται με ταχύτερο ρυθμό σε σύγκριση με το εισόδημα του, έναντι 45% που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος.
Μόνο το 56% των Ελλήνων καταναλωτών είναι σίγουροι για την ικανότητά τους να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους κάθε μήνα, με το 40% να είναι αναγκασμένο να δανειστεί για τους εξοφλήσει. Στη Γερμανία το ποσοστό αυτό φθάνει το 90%. Στην Ευρώπη μόνο το 24% των καταναλωτών δανείζεται για την αποπληρωμή των υποχρεώσεων του. Επιπλέον, το 67% από εκείνους που δεν πληρώνουν έγκαιρα τους λογαριασμούς τους στην Ευρώπη απάντησε ότι αυτό δεν είναι περιστασιακό και συμβαίνει σε μόνιμη βάση. Από τη διεξαγωγή της έρευνας, οι οικονομικές προοπτικές της χώρας επιδεινώθηκαν απότομα λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, με την εθνική παραγωγή να αναμένεται να συρρικνωθεί κατά περίπου 10% το 2020, καθιστώντας την ελληνική οικονομία "πρωταθλήτρια" με τις χειρότερες επιδόσεις στην Ευρώπη.
Οι Έλληνες καταναλωτές κατέλαβαν επίσης τη χαμηλότερη θέση στην Ευρώπη στον αποταμίευση. Η έρευνα δείχνει ότι το 38% των Ελλήνων καταναλωτών δεν αποταμιεύει καθόλου χρήματα, ποσοστό που είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη. Ωστόσο, τα προβλήματα υπερβαίνουν τον Έλληνα καταναλωτή, σύμφωνα με την έρευνα. Στην Ελλάδα, το 93% των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι επικείμενη ύφεση στα επόμενα πέντε χρόνια έναντι 54% των επιχειρήσεων στην Ευρώπη που έδωσαν την ίδια απάντηση. Στην έρευνα επισημαίνεται ότι «οι Έλληνες καταναλωτές, αντιμετωπίζουν μια πολύ πιο δύσκολη οικονομική εικόνα. Ο μέσος μισθός της Ελλάδας είναι ένας από τους χαμηλότερους στην Ευρώπη και η ανεργία είναι η υψηλότερη. Η διαφορά μεταξύ της αύξησης των μισθών και του αυξανόμενου κόστους διαβίωσης αυξάνει ακόμη περισσότερο την πίεση στους Έλληνες καταναλωτές: το 61% απαντά ότι οι λογαριασμοί τους αυξάνονται με υψηλότερο ρυθμό από ό, τι το εισόδημά τους (πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 45%). Μόνο το 56% των Ελλήνων καταναλωτών είναι σίγουροι για την ικανότητά τους να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους κάθε μήνα».
Αυτό είναι το πιο εμφανές μεταξύ των καταναλωτών στην Ελλάδα (61%), τη Νορβηγία (48%) και τη Φινλανδία (46%). Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, σχεδόν οι μισοί (48%) των καταναλωτών αποδίδουν την μη έγκαιρη εξόφληση των λογαριασμών τους σε έλειψη χρημάτων. Αυτό είναι επίσης εμφανές αν συνυπολογιστεί το εισοδηματικό κριτήριο καθώς σχεδόν έξι στους δέκα (59%) καταναλωτές με χαμηλό εισόδημα αναφέρουν την έλλειψη χρημάτων ως τον κύριο λόγο. Από την άλλη πλευρά, οι καταναλωτές με υψηλό εισόδημα θεωρεί ότι ο κύριος λόγος ήταν ότι ξέχασαν να πληρώσουν το λογαριασμό.
Σε δεινή θέση βρίσκονται οι Έλληνες
πολίτες με το 40% να αναγκάζεται να δανειστεί για να πληρώσει τις
υποχρεώσεις τους, με την ελληνική οικονομία να καταγράφει τις χειρότερες
επιδόσεις στην Ευρώπη.
Καθώς τα έξοδα αυξάνονται πολύ
περισσότερο σε σχέση με το εισόδημα τους, οι Έλληνες πολίτες
δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις, με την
ελληνική οικονομία να καταγράφει τις χειρότερες επιδόσεις. Ακόμα και
πριν την πανδημία του κορονοϊού, το 61% των Ελλήνων αδυνατούσαν να εξοφλήσουν εγκαίρως τους λογαριασμούς τους και το 40% ήταν αναγκασμένο να δανειστεί για τους πληρώσει.Οι Έλληνες βρίσκονται πλέον στην πλέον δεινή θέση στην Ευρώπη με σχεδόν τα δύο τρίτα να απαντούν ότι δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα με το αυξανόμενο κόστος ζωής. Όπως προκύπτει από πανευρωπαική έρευνα - βαρόμετρο που πραγματοποίησε στα τέλη Σεπτεμβρίου σε 24.000 καταναλωτές από 24 χώρες της Ευρώπης η Intrum (μεγαλύτερη σε μέγεθος ευρωπαϊκή εταιρεία διαχείρισης δανείων και απαιτήσεων), το 61% των Ελλήνων δηλώνει ότι οι λογαριασμοί που πρέπει να πληρώνει κάθε μήνα αυξάνονται με ταχύτερο ρυθμό σε σύγκριση με το εισόδημα του, έναντι 45% που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος.
Μόνο το 56% των Ελλήνων καταναλωτών είναι σίγουροι για την ικανότητά τους να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους κάθε μήνα, με το 40% να είναι αναγκασμένο να δανειστεί για τους εξοφλήσει. Στη Γερμανία το ποσοστό αυτό φθάνει το 90%. Στην Ευρώπη μόνο το 24% των καταναλωτών δανείζεται για την αποπληρωμή των υποχρεώσεων του. Επιπλέον, το 67% από εκείνους που δεν πληρώνουν έγκαιρα τους λογαριασμούς τους στην Ευρώπη απάντησε ότι αυτό δεν είναι περιστασιακό και συμβαίνει σε μόνιμη βάση. Από τη διεξαγωγή της έρευνας, οι οικονομικές προοπτικές της χώρας επιδεινώθηκαν απότομα λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, με την εθνική παραγωγή να αναμένεται να συρρικνωθεί κατά περίπου 10% το 2020, καθιστώντας την ελληνική οικονομία "πρωταθλήτρια" με τις χειρότερες επιδόσεις στην Ευρώπη.
Οι Έλληνες καταναλωτές κατέλαβαν επίσης τη χαμηλότερη θέση στην Ευρώπη στον αποταμίευση. Η έρευνα δείχνει ότι το 38% των Ελλήνων καταναλωτών δεν αποταμιεύει καθόλου χρήματα, ποσοστό που είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη. Ωστόσο, τα προβλήματα υπερβαίνουν τον Έλληνα καταναλωτή, σύμφωνα με την έρευνα. Στην Ελλάδα, το 93% των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι επικείμενη ύφεση στα επόμενα πέντε χρόνια έναντι 54% των επιχειρήσεων στην Ευρώπη που έδωσαν την ίδια απάντηση. Στην έρευνα επισημαίνεται ότι «οι Έλληνες καταναλωτές, αντιμετωπίζουν μια πολύ πιο δύσκολη οικονομική εικόνα. Ο μέσος μισθός της Ελλάδας είναι ένας από τους χαμηλότερους στην Ευρώπη και η ανεργία είναι η υψηλότερη. Η διαφορά μεταξύ της αύξησης των μισθών και του αυξανόμενου κόστους διαβίωσης αυξάνει ακόμη περισσότερο την πίεση στους Έλληνες καταναλωτές: το 61% απαντά ότι οι λογαριασμοί τους αυξάνονται με υψηλότερο ρυθμό από ό, τι το εισόδημά τους (πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 45%). Μόνο το 56% των Ελλήνων καταναλωτών είναι σίγουροι για την ικανότητά τους να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους κάθε μήνα».
Πληρωμή λογαριασμών
Η έγκαιρη πληρωμή λογαριασμών και ο έλεγχος των προσωπικών οικονομικών επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τη γενική ευημερία των καταναλωτών. Το ένα τρίτο (33%) των Ευρωπαίων καταναλωτών δηλώνει ότι δεν πλήρωσε έγκαιρα την πληρωμή ενός λογαριασμού τους τελευταίους 12 μήνες και σχεδόν οι μισοί (47%) από αυτούς τους καταναλωτές λένε ότι είναι ένα συνηθισμένο περιστατικό.Αυτό είναι το πιο εμφανές μεταξύ των καταναλωτών στην Ελλάδα (61%), τη Νορβηγία (48%) και τη Φινλανδία (46%). Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, σχεδόν οι μισοί (48%) των καταναλωτών αποδίδουν την μη έγκαιρη εξόφληση των λογαριασμών τους σε έλειψη χρημάτων. Αυτό είναι επίσης εμφανές αν συνυπολογιστεί το εισοδηματικό κριτήριο καθώς σχεδόν έξι στους δέκα (59%) καταναλωτές με χαμηλό εισόδημα αναφέρουν την έλλειψη χρημάτων ως τον κύριο λόγο. Από την άλλη πλευρά, οι καταναλωτές με υψηλό εισόδημα θεωρεί ότι ο κύριος λόγος ήταν ότι ξέχασαν να πληρώσουν το λογαριασμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια