Τέσσερα λιμάνια στο σφυρί εν μέσω πανδημίας και με την οικονομική κρίση προ των πυλών
Τέσσερα λιμάνια στο σφυρί εν μέσω πανδημίας και με την οικονομική κρίση προ των πυλών
Την ώρα που όλα τα βλέμματα βρίσκονται στραμμένα στην
αντιμετώπιση του κορονοϊού, αλλά και οι φόβοι για τεράστια ύφεση και
οικονομική κρίση είναι έκδηλοι, η κυβέρνηση μέσω του ΤΑΙΠΕΔ προχωράει
κανονικά τη διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση τεσσάρων περιφερειακών
λιμανιών, συγκεκριμένα αυτών, της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας, του
Ηρακλείου και του Βόλου. Οικονομικούς συμβούλους αναζητά το ΤΑΙΠΕΔ με
προκήρυξη εξαιρετικά σύντομης προθεσμίας, δύο εβδομάδων. Ερωτηματικά για
το πώς θα αποτιμηθεί η οικονομική αξία των λιμένων, εν μέσω μιας
πρωτόγνωρης κατάστασης.
Συγκεκιρμένα, στις 31 Μαρτίου το ΤΑΙΠΕΔ δημοσίευσε στην επίσημη σελίδα του την πρόσκληση υποβολής προσφοράς για
πρόσληψη Συμβούλου σύνταξης έκθεσης οικονομικού ελέγχου σε σχέση με το
έργο αξιοποίησης των 10 Λιμένων. Το έργο αφορά στην ιδιωτικοποίηση των
Οργανισμών Λιμένων Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου και Βόλου με
τη μορφή πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών.
«Το ΤΑΙΠΕΔ σκοπεύει να προχωρήσει στην εκμετάλλευση των λιμανιών, Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου και Βόλου μέσω πώλησης πλειοψηφικού μεριδίου στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας κάθε λιμένα», αναφέρεται στην σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος.
Μάλιστα, ο στόχος κυβέρνησης και ΤΑΙΠΕΔ, όπως έχει εκφραστεί επανειλημμένα, είναι να ξεκικήσουν οι διαδικασίες πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου για 10 συνολικά περιφερειακά λιμάνια, εντός του 2020. Πρόκειται για αυτά της Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Βόλου, Ραφήνας, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Πάτρας και Ηρακλείου
Όπως υποστηρίζει το τμήμα Ναυτιλίας, «πέραν από το γεγονός ότι η επιλογή της ιδιωτικοποίησης των Οργανισμών Λιμένα είναι πλήρως αντίθετη με την Ευρωπαϊκή και διεθνή πραγματικότητα και τα επιστημονικά δεδομένα, εντύπωση προκαλεί η επιμονή τόσο του ΤΑΙΠΕΔ όσο και της κυβέρνησης στην επιλογή της ιδιωτικοποίησης σε περίοδο πανδημίας με παγκόσμια ύφεση (στα όρια του κραχ του 1929) που παρασύρει τις αποτιμήσεις όλων των επιχειρήσεων.Σε μια περίοδο μάλιστα, που όλες οι προβλέψεις συγκλίνουν στη μείωση των επενδύσεων λόγω ακριβώς της τεράστιας ύφεσης.
Εκτός εάν ήδη υπάρχει συμφωνία με τους υποψήφιους επενδυτές, όπως αναφέρουν συγκεκριμένα δημοσιεύματα.Ιδιαίτερα τα ελληνικά λιμάνια αντιμετωπίζουν ήδη προβλήματα με τη μεγάλη μείωση της ακτοπλοϊκής δραστηριότητας και της κρουαζιέρας ενώ πτώση παρουσιάζουν και τα στοιχεία για τη διακίνηση προϊόντων όπως επίσης και τα έσοδα από τις μη λιμενικές δραστηριότητες (χώροι στάθμευσης, ενοικίαση επαγγελματικών χώρων κλπ). Σε ποια στοιχεία θα βασιστεί η αποτίμηση των Οργανισμών Λιμένων;
Εντύπωση επίσης προκαλεί το μικρό χρονικό περιθώριο που δίνεται για την υποβολή προσφορών. Συγκεκριμένα, στην πρόσκληση δίνεται περιθώριο υποβολής των προσφορών μέχρι τις 14.04, δηλαδή μόλις 10 εργάσιμες ημέρες για την προετοιμασία των φακέλων, όταν είναι γνωστό ότι οι συγκεκριμένες εταιρίες λειτουργούν με τηλεργασία που πρακτικά δυσκολεύει την προετοιμασία των προσφορών. Εκτός εάν η πρόσκληση έχει τυπικό χαρακτήρα…
Την περίοδο που πολλές ισχυρές χώρες της ΕΕ έχουν ευθέως διακοινώσει, ότι θα προστατεύσουν κρατικές ή ιδιωτικές επιχειρήσεις σε στρατηγικούς τομείς, η επιλογή της ιδιωτικοποίησης των Οργανισμών Λιμένων στο μέσον μίας κρίσης που εκτιμάται ότι θα είναι ανάλογη αυτής του 1929 αποδεικνύει όχι μόνο τις ιδεοληψίες της κυβέρνησης αλλά και ότι εξυπηρετεί με το αζημίωτο συγκεκριμένα συμφέροντα.
Καλούμε την κυβέρνηση και τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ να αποσύρουν άμεσα την πρόσκληση για την πρόσληψη συμβούλων σύνταξης έκθεσης οικονομικού ελέγχου και γενικότερα να σταματήσει κάθε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης των 10 λιμανιών της χώρας.
Τα περιφερειακά λιμάνια, όχι μόνο δεν είναι προβληματικά, αλλά εμφανίζουν και σημαντική κερδοφορία.
Την προηγούμενη πενταετία με χρηστή διαχείριση και παρά τις διαρκείς τρικλοποδιές του ΤΑΙΠΕΔ ανατάχθηκαν και συνέβαλλαν θετικά στην ανάπτυξη των περιφερειακών οικονομιών με τις οποίες είναι συνδεδεμένα. Η όποια προσπάθεια ιδιωτικοποίησης τους σε αυτή τη συγκυρία είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει στο ξεπούλημα τους».
«Το ΤΑΙΠΕΔ σκοπεύει να προχωρήσει στην εκμετάλλευση των λιμανιών, Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου και Βόλου μέσω πώλησης πλειοψηφικού μεριδίου στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας κάθε λιμένα», αναφέρεται στην σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος.
Μάλιστα, ο στόχος κυβέρνησης και ΤΑΙΠΕΔ, όπως έχει εκφραστεί επανειλημμένα, είναι να ξεκικήσουν οι διαδικασίες πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου για 10 συνολικά περιφερειακά λιμάνια, εντός του 2020. Πρόκειται για αυτά της Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Βόλου, Ραφήνας, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Πάτρας και Ηρακλείου
ΣΥΡΙΖΑ: Σε ποια στοιχεία θα βασιστεί η αποτίμηση των Οργανισμών Λιμένων;
Ανακοίνωση για το ζήτημα εξέδωσε το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, αναφέροντας ότι στις 31 Μαρτίου αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ “Πρόσκληση Υποβολής Προσφοράς” για πρόσληψη συμβούλου σύνταξης έκθεσης οικονομικού ελέγχου σε σχέση με το έργο αξιοποίηση των 10 λιμανιών. Το έργο επικεντρώνεται στα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας, του Ηρακλείου και του Βόλου. Η μεθοδολογία είναι η πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών.Όπως υποστηρίζει το τμήμα Ναυτιλίας, «πέραν από το γεγονός ότι η επιλογή της ιδιωτικοποίησης των Οργανισμών Λιμένα είναι πλήρως αντίθετη με την Ευρωπαϊκή και διεθνή πραγματικότητα και τα επιστημονικά δεδομένα, εντύπωση προκαλεί η επιμονή τόσο του ΤΑΙΠΕΔ όσο και της κυβέρνησης στην επιλογή της ιδιωτικοποίησης σε περίοδο πανδημίας με παγκόσμια ύφεση (στα όρια του κραχ του 1929) που παρασύρει τις αποτιμήσεις όλων των επιχειρήσεων.Σε μια περίοδο μάλιστα, που όλες οι προβλέψεις συγκλίνουν στη μείωση των επενδύσεων λόγω ακριβώς της τεράστιας ύφεσης.
Εκτός εάν ήδη υπάρχει συμφωνία με τους υποψήφιους επενδυτές, όπως αναφέρουν συγκεκριμένα δημοσιεύματα.Ιδιαίτερα τα ελληνικά λιμάνια αντιμετωπίζουν ήδη προβλήματα με τη μεγάλη μείωση της ακτοπλοϊκής δραστηριότητας και της κρουαζιέρας ενώ πτώση παρουσιάζουν και τα στοιχεία για τη διακίνηση προϊόντων όπως επίσης και τα έσοδα από τις μη λιμενικές δραστηριότητες (χώροι στάθμευσης, ενοικίαση επαγγελματικών χώρων κλπ). Σε ποια στοιχεία θα βασιστεί η αποτίμηση των Οργανισμών Λιμένων;
Εντύπωση επίσης προκαλεί το μικρό χρονικό περιθώριο που δίνεται για την υποβολή προσφορών. Συγκεκριμένα, στην πρόσκληση δίνεται περιθώριο υποβολής των προσφορών μέχρι τις 14.04, δηλαδή μόλις 10 εργάσιμες ημέρες για την προετοιμασία των φακέλων, όταν είναι γνωστό ότι οι συγκεκριμένες εταιρίες λειτουργούν με τηλεργασία που πρακτικά δυσκολεύει την προετοιμασία των προσφορών. Εκτός εάν η πρόσκληση έχει τυπικό χαρακτήρα…
Την περίοδο που πολλές ισχυρές χώρες της ΕΕ έχουν ευθέως διακοινώσει, ότι θα προστατεύσουν κρατικές ή ιδιωτικές επιχειρήσεις σε στρατηγικούς τομείς, η επιλογή της ιδιωτικοποίησης των Οργανισμών Λιμένων στο μέσον μίας κρίσης που εκτιμάται ότι θα είναι ανάλογη αυτής του 1929 αποδεικνύει όχι μόνο τις ιδεοληψίες της κυβέρνησης αλλά και ότι εξυπηρετεί με το αζημίωτο συγκεκριμένα συμφέροντα.
Καλούμε την κυβέρνηση και τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ να αποσύρουν άμεσα την πρόσκληση για την πρόσληψη συμβούλων σύνταξης έκθεσης οικονομικού ελέγχου και γενικότερα να σταματήσει κάθε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης των 10 λιμανιών της χώρας.
Τα περιφερειακά λιμάνια, όχι μόνο δεν είναι προβληματικά, αλλά εμφανίζουν και σημαντική κερδοφορία.
Την προηγούμενη πενταετία με χρηστή διαχείριση και παρά τις διαρκείς τρικλοποδιές του ΤΑΙΠΕΔ ανατάχθηκαν και συνέβαλλαν θετικά στην ανάπτυξη των περιφερειακών οικονομιών με τις οποίες είναι συνδεδεμένα. Η όποια προσπάθεια ιδιωτικοποίησης τους σε αυτή τη συγκυρία είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει στο ξεπούλημα τους».
Δεν υπάρχουν σχόλια